Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

Eco Home Energy Solutions: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, onderdeel van Eco Home Energy Solutions, gevestigd aan Schutleede 111, 2991WP te Barendrecht, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 72709898.

Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Eco Home Energy Solutions een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.

Consument: een Klant, natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Partijen: Eco Home Energy Solutions en de Klant gezamenlijk.

Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Eco Home Energy Solutions zich jegens de Klant heeft verbonden tot de levering van Producten, eventueel inclusief het verrichten van Installatiewerkzaamheden.

Producten: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions te leveren en eventueel te installeren zaken, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, zonnepanelen, omvormers, optimizers en laadpalen.

Installatiewerkzaamheden: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions uit te voeren installatiewerkzaamheden.

Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.


ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Eco Home Energy Solutions en iedere Overeenkomst.

De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen. Indien afgesproken bepalingen afwijken van de algemene voorwaarden, prevaleren de overeengekomen bepalingen.

Nietigheid of vernietiging van één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als geheel laat de geldigheid van overige bepalingen onverlet. Partijen verplichten zich in dergelijk geval tot overleg voor vervangende regelingen, waarbij zoveel mogelijk de doelstelling en strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt behouden.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

Elk aanbod van Eco Home Energy Solutions, inclusief die in de webwinkel en offertes, is vrijblijvend, ook indien een termijn van aanvaarding is gesteld. Eco Home Energy Solutions kan een aanbod nog herroepen direct na aanvaarding door de Klant.

Aanbiedingen of offertes met kennelijke fouten of vergissingen binden Eco Home Energy Solutions niet, evenmin als aanbiedingen gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de Klant.

De verantwoordelijkheid voor het onderzoeken van de geschiktheid van de (dak)constructie voor de Producten en Installatiewerkzaamheden ligt bij de Klant voorafgaand aan de Overeenkomst.

Een Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant, conform de voorwaarden gesteld door Eco Home Energy Solutions. Afwijkingen door de Klant leiden niet tot een Overeenkomst tenzij Eco Home Energy Solutions dit expliciet anders aangeeft.

Installatiewerkzaamheden vereisen dat de Klant eigenaar is van de installatielocatie. Eco Home Energy Solutions behoudt het recht de Overeenkomst te ontbinden indien de Klant niet de eigenaar is, tenzij schriftelijke toestemming van de eigenaar wordt verkregen. De Klant is aansprakelijk voor eventuele schade bij ontbinding.

Bij het sluiten van de Overeenkomst namens een andere partij, dient de Klant aan te tonen daartoe bevoegd te zijn. De Klant en de vertegenwoordigde partij zijn hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de Overeenkomst.

ARTIKEL 4. | INHOUD EN OMVANG VAN DE OVEREENKOMST

De Overeenkomst bevat uitsluitend die diensten en leveringen die expliciet en Schriftelijk zijn vastgelegd in de offerte of orderbevestiging die door de Klant is aanvaard. Eco Home Energy Solutions is niet verplicht tot het verrichten van werkzaamheden die buiten de afgesproken omvang van de Overeenkomst vallen, waaronder niet zijn inbegrepen het uitvoeren van dakdoorvoer, graafwerkzaamheden, verzwaren van meterkasten, en aanpassingen die afwijken van de overeengekomen legplannen.

ARTIKEL 5. | GEEN RECHT VAN ONTBINDING

De Consument heeft geen ontbindingsrecht zoals bedoeld in artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek, aangezien de levering bestaat uit volgens specificaties van de Consument vervaardigde zaken. Op grond van artikel 6:230p onder f, sub 1 van het Burgerlijk Wetboek is het recht van ontbinding daarom uitgesloten.

ARTIKEL 6. | TERMIJNEN

Eco Home Energy Solutions streeft naar het nakomen van overeengekomen uitvoerings- en/of leveringstermijnen, welke echter als indicatief en niet als fatale termijnen beschouwd dienen te worden. Verzuim treedt pas in na schriftelijke ingebrekestelling door de Klant waarin een redelijke termijn voor nakoming is gesteld en nakoming binnen deze termijn uitblijft.

Indien de uitvoering afhankelijk is van door de Klant te verstrekken informatie of te verrichten handelingen en deze uitblijven, mag Eco Home Energy Solutions de uitvoering opschorten tot aan de vereisten is voldaan.

Verzuim van Eco Home Energy Solutions geeft de Klant recht op ontbinding van het betreffende deel van de Overeenkomst, echter niet op aanvullende schadevergoeding.

Bij vertraging in uitvoering of oplevering maakt de Klant geen aanspraak op compensatie voor verlies van opbrengst.

ARTIKEL 7. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

De Klant dient alle relevante informatie voor de uitvoering van de Overeenkomst tijdig, volledig en op de door Eco Home Energy Solutions aangewezen wijze te verstrekken en staat in voor de juistheid ervan. Eco Home Energy Solutions is niet aansprakelijk voor schade door onjuiste of onvolledige informatie.

De Klant dient alle noodzakelijke medewerking te verlenen en maatregelen te treffen die de uitvoering van de Overeenkomst bevorderen en dient Eco Home Energy Solutions onverwijld te informeren over feiten en omstandigheden die de uitvoering beïnvloeden.

ARTIKEL 8. | UITVOERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN

De Klant zorgt dat alle voorwaarden voor een deugdelijke uitvoering van de Installatiewerkzaamheden aanwezig zijn, inclusief vrije toegang tot de locatie, beschikbaarheid van faciliteiten en veiligheidsmaatregelen. Indien vereist, dient de Klant over de benodigde vergunningen te beschikken.

Eco Home Energy Solutions mag de installatiewerkzaamheden staken indien de veiligheid of toegankelijkheid in het geding komt, of de locatie ongeschikt blijkt.

Bij staking wegens aan de Klant toerekenbare omstandigheden, mag Eco Home Energy Solutions reeds gemaakte kosten in rekening brengen.

Het in de offerte opgenomen legplan is leidend; wijzigingen vereisen voorafgaande instemming van Eco Home Energy Solutions.

ARTIKEL 9. | LOSSE VERKOOP VAN PRODUCTEN

Dit artikel is van toepassing op de verkoop en levering van Producten door Eco Home Energy Solutions, zonder dat deze in het kader van dezelfde Overeenkomst worden geïnstalleerd. De levering vindt plaats op de overeengekomen locatie. Het risico van verlies en beschadiging van Producten gaat over op de Klant op het moment van in ontvangstname. Bij overschrijding van de leveringstermijn behoudt de Klant de verplichting tot afname en betaling. Indien levering niet mogelijk is door omstandigheden toerekenbaar aan de Klant, mag Eco Home Energy Solutions de Producten opslaan voor rekening van de Klant, onverminderd de verplichting tot betaling van de overeengekomen prijs en eventuele verzendkosten.

ARTIKEL 10. | OPLEVERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN EN KLACHTEN

Bij voltooiing van de installatiewerkzaamheden dient de Klant direct te onderzoeken of het werk deugdelijk is uitgevoerd. Klachten over zichtbare gebreken dienen terstond bij oplevering gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een termijn van vijf dagen na ontdekking. Schade aan eigendommen van de Klant moet binnen 12 uur na oplevering, met foto's, gemeld worden aan Eco Home Energy Solutions. Tijdige klachten ontslaan de Klant niet van zijn betalingsverplichtingen.

ARTIKEL 11. | ONDERZOEK EN KLACHTEN TEN AANZIEN VAN PRODUCTEN

Bij losse verkoop van producten dient de Klant bij levering de producten onmiddellijk te inspecteren. Klachten over niet-overeenkomende leveringen dienen direct bij ontvangst gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een meldingstermijn van vijf dagen. Een Consument moet gebreken binnen twee maanden na ontdekking melden aan Eco Home Energy Solutions om aanspraak te kunnen maken op enige vorm van herstel of compensatie.

ARTIKEL 12. | GARANTIE EN CONFORMITEIT

Eco Home Energy Solutions biedt uitsluitend garantie onder de uitdrukkelijk overeengekomen voorwaarden. Een gebrek als gevolg van externe oorzaken of niet-naleving van gebruiksvoorschriften valt niet onder de garantie. De Klant kan enkel aanspraak maken op garantie indien aan alle betalingsverplichtingen is voldaan. Eventuele herstel- of vervangingskosten zijn beperkt tot de directe schade en tot maximaal de factuurwaarde van de betreffende producten.

ARTIKEL 13. | OVERMACHT

Eco Home Energy Solutions is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien dit onmogelijk is geworden door overmacht, waaronder extreme weersomstandigheden, transportproblemen, stakingen, en defecten aan machines. Bij overmacht kunnen partijen de Overeenkomst ontbinden zonder schadevergoeding indien de situatie langer dan drie maanden duurt.

ARTIKEL 14. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

Eco Home Energy Solutions mag de uitvoering van de Overeenkomst opschorten of deze ontbinden zonder rechterlijke tussenkomst bij niet-nakoming van de Klant, faillissement, beslaglegging of andere omstandigheden waardoor de Klant niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken. Eventuele schade en kosten door opschorting of ontbinding komen voor rekening van de klant.

ARTIKEL 15. | PRIJZEN EN BETALINGEN

Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld. Eco Home Energy Solutions mag prijsstijgingen doorberekenen die voortkomen uit kostprijsverhogende factoren. Betaling dient te geschieden binnen de overeengekomen termijnen. Bij verzuim is de klant een rente verschuldigd en zijn alle incassokosten voor zijn rekening.

ARTIKEL 16. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

Eco Home Energy Solutions is, buiten opzet en bewuste roekeloosheid, na oplevering niet aansprakelijk voor gebreken. De aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en tot maximaal de factuurwaarde. Schade door niet-nakoming van de klant of externe oorzaken valt buiten deze aansprakelijkheid. Eco Home Energy Solutions heeft altijd het recht om geleden schade te herstellen.

ARTIKEL 17. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

Geleverde producten blijven eigendom van Eco Home Energy Solutions tot volledige betaling. De klant mag deze producten niet verkopen of belasten zolang het eigendomsvoorbehoud geldt. Bij beslaglegging of faillissement dient de Klant Eco Home Energy Solutions direct te informeren.

ARTIKEL 18. | ALGEMEEN KLACHTBELEID

Klachten dienen binnen bekwame tijd na constatering volledig en duidelijk omschreven ingediend te worden. Eco Home Energy Solutions reageert binnen zeven dagen op ingediende klachten. Bij geschillen kan de consument gebruikmaken van het ODR-platform.

ARTIKEL 19. | SLOTBEPALINGEN

Eco Home Energy Solutions mag rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst overdragen aan derden. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden bij voorkeur onderling opgelost, anders is de rechtbank in het arrondissement van Rotterdam bevoegd, tenzij de klant binnen een maand voor een wettelijk bevoegde rechter kiest.


ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

Eco Home Energy Solutions: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, onderdeel van Eco Home Energy Solutions, gevestigd aan Schutleede 111, 2991WP te Barendrecht, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 72709898.

Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Eco Home Energy Solutions een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.

Consument: een Klant, natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Partijen: Eco Home Energy Solutions en de Klant gezamenlijk.

Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Eco Home Energy Solutions zich jegens de Klant heeft verbonden tot de levering van Producten, eventueel inclusief het verrichten van Installatiewerkzaamheden.

Producten: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions te leveren en eventueel te installeren zaken, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, zonnepanelen, omvormers, optimizers en laadpalen.

Installatiewerkzaamheden: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions uit te voeren installatiewerkzaamheden.

Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.


ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Eco Home Energy Solutions en iedere Overeenkomst.

De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen. Indien afgesproken bepalingen afwijken van de algemene voorwaarden, prevaleren de overeengekomen bepalingen.

Nietigheid of vernietiging van één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als geheel laat de geldigheid van overige bepalingen onverlet. Partijen verplichten zich in dergelijk geval tot overleg voor vervangende regelingen, waarbij zoveel mogelijk de doelstelling en strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt behouden.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

Elk aanbod van Eco Home Energy Solutions, inclusief die in de webwinkel en offertes, is vrijblijvend, ook indien een termijn van aanvaarding is gesteld. Eco Home Energy Solutions kan een aanbod nog herroepen direct na aanvaarding door de Klant.

Aanbiedingen of offertes met kennelijke fouten of vergissingen binden Eco Home Energy Solutions niet, evenmin als aanbiedingen gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de Klant.

De verantwoordelijkheid voor het onderzoeken van de geschiktheid van de (dak)constructie voor de Producten en Installatiewerkzaamheden ligt bij de Klant voorafgaand aan de Overeenkomst.

Een Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant, conform de voorwaarden gesteld door Eco Home Energy Solutions. Afwijkingen door de Klant leiden niet tot een Overeenkomst tenzij Eco Home Energy Solutions dit expliciet anders aangeeft.

Installatiewerkzaamheden vereisen dat de Klant eigenaar is van de installatielocatie. Eco Home Energy Solutions behoudt het recht de Overeenkomst te ontbinden indien de Klant niet de eigenaar is, tenzij schriftelijke toestemming van de eigenaar wordt verkregen. De Klant is aansprakelijk voor eventuele schade bij ontbinding.

Bij het sluiten van de Overeenkomst namens een andere partij, dient de Klant aan te tonen daartoe bevoegd te zijn. De Klant en de vertegenwoordigde partij zijn hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de Overeenkomst.

ARTIKEL 4. | INHOUD EN OMVANG VAN DE OVEREENKOMST

De Overeenkomst bevat uitsluitend die diensten en leveringen die expliciet en Schriftelijk zijn vastgelegd in de offerte of orderbevestiging die door de Klant is aanvaard. Eco Home Energy Solutions is niet verplicht tot het verrichten van werkzaamheden die buiten de afgesproken omvang van de Overeenkomst vallen, waaronder niet zijn inbegrepen het uitvoeren van dakdoorvoer, graafwerkzaamheden, verzwaren van meterkasten, en aanpassingen die afwijken van de overeengekomen legplannen.

ARTIKEL 5. | GEEN RECHT VAN ONTBINDING

De Consument heeft geen ontbindingsrecht zoals bedoeld in artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek, aangezien de levering bestaat uit volgens specificaties van de Consument vervaardigde zaken. Op grond van artikel 6:230p onder f, sub 1 van het Burgerlijk Wetboek is het recht van ontbinding daarom uitgesloten.

ARTIKEL 6. | TERMIJNEN

Eco Home Energy Solutions streeft naar het nakomen van overeengekomen uitvoerings- en/of leveringstermijnen, welke echter als indicatief en niet als fatale termijnen beschouwd dienen te worden. Verzuim treedt pas in na schriftelijke ingebrekestelling door de Klant waarin een redelijke termijn voor nakoming is gesteld en nakoming binnen deze termijn uitblijft.

Indien de uitvoering afhankelijk is van door de Klant te verstrekken informatie of te verrichten handelingen en deze uitblijven, mag Eco Home Energy Solutions de uitvoering opschorten tot aan de vereisten is voldaan.

Verzuim van Eco Home Energy Solutions geeft de Klant recht op ontbinding van het betreffende deel van de Overeenkomst, echter niet op aanvullende schadevergoeding.

Bij vertraging in uitvoering of oplevering maakt de Klant geen aanspraak op compensatie voor verlies van opbrengst.

ARTIKEL 7. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

De Klant dient alle relevante informatie voor de uitvoering van de Overeenkomst tijdig, volledig en op de door Eco Home Energy Solutions aangewezen wijze te verstrekken en staat in voor de juistheid ervan. Eco Home Energy Solutions is niet aansprakelijk voor schade door onjuiste of onvolledige informatie.

De Klant dient alle noodzakelijke medewerking te verlenen en maatregelen te treffen die de uitvoering van de Overeenkomst bevorderen en dient Eco Home Energy Solutions onverwijld te informeren over feiten en omstandigheden die de uitvoering beïnvloeden.

ARTIKEL 8. | UITVOERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN

De Klant zorgt dat alle voorwaarden voor een deugdelijke uitvoering van de Installatiewerkzaamheden aanwezig zijn, inclusief vrije toegang tot de locatie, beschikbaarheid van faciliteiten en veiligheidsmaatregelen. Indien vereist, dient de Klant over de benodigde vergunningen te beschikken.

Eco Home Energy Solutions mag de installatiewerkzaamheden staken indien de veiligheid of toegankelijkheid in het geding komt, of de locatie ongeschikt blijkt.

Bij staking wegens aan de Klant toerekenbare omstandigheden, mag Eco Home Energy Solutions reeds gemaakte kosten in rekening brengen.

Het in de offerte opgenomen legplan is leidend; wijzigingen vereisen voorafgaande instemming van Eco Home Energy Solutions.

ARTIKEL 9. | LOSSE VERKOOP VAN PRODUCTEN

Dit artikel is van toepassing op de verkoop en levering van Producten door Eco Home Energy Solutions, zonder dat deze in het kader van dezelfde Overeenkomst worden geïnstalleerd. De levering vindt plaats op de overeengekomen locatie. Het risico van verlies en beschadiging van Producten gaat over op de Klant op het moment van in ontvangstname. Bij overschrijding van de leveringstermijn behoudt de Klant de verplichting tot afname en betaling. Indien levering niet mogelijk is door omstandigheden toerekenbaar aan de Klant, mag Eco Home Energy Solutions de Producten opslaan voor rekening van de Klant, onverminderd de verplichting tot betaling van de overeengekomen prijs en eventuele verzendkosten.

ARTIKEL 10. | OPLEVERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN EN KLACHTEN

Bij voltooiing van de installatiewerkzaamheden dient de Klant direct te onderzoeken of het werk deugdelijk is uitgevoerd. Klachten over zichtbare gebreken dienen terstond bij oplevering gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een termijn van vijf dagen na ontdekking. Schade aan eigendommen van de Klant moet binnen 12 uur na oplevering, met foto's, gemeld worden aan Eco Home Energy Solutions. Tijdige klachten ontslaan de Klant niet van zijn betalingsverplichtingen.

ARTIKEL 11. | ONDERZOEK EN KLACHTEN TEN AANZIEN VAN PRODUCTEN

Bij losse verkoop van producten dient de Klant bij levering de producten onmiddellijk te inspecteren. Klachten over niet-overeenkomende leveringen dienen direct bij ontvangst gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een meldingstermijn van vijf dagen. Een Consument moet gebreken binnen twee maanden na ontdekking melden aan Eco Home Energy Solutions om aanspraak te kunnen maken op enige vorm van herstel of compensatie.

ARTIKEL 12. | GARANTIE EN CONFORMITEIT

Eco Home Energy Solutions biedt uitsluitend garantie onder de uitdrukkelijk overeengekomen voorwaarden. Een gebrek als gevolg van externe oorzaken of niet-naleving van gebruiksvoorschriften valt niet onder de garantie. De Klant kan enkel aanspraak maken op garantie indien aan alle betalingsverplichtingen is voldaan. Eventuele herstel- of vervangingskosten zijn beperkt tot de directe schade en tot maximaal de factuurwaarde van de betreffende producten.

ARTIKEL 13. | OVERMACHT

Eco Home Energy Solutions is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien dit onmogelijk is geworden door overmacht, waaronder extreme weersomstandigheden, transportproblemen, stakingen, en defecten aan machines. Bij overmacht kunnen partijen de Overeenkomst ontbinden zonder schadevergoeding indien de situatie langer dan drie maanden duurt.

ARTIKEL 14. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

Eco Home Energy Solutions mag de uitvoering van de Overeenkomst opschorten of deze ontbinden zonder rechterlijke tussenkomst bij niet-nakoming van de Klant, faillissement, beslaglegging of andere omstandigheden waardoor de Klant niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken. Eventuele schade en kosten door opschorting of ontbinding komen voor rekening van de klant.

ARTIKEL 15. | PRIJZEN EN BETALINGEN

Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld. Eco Home Energy Solutions mag prijsstijgingen doorberekenen die voortkomen uit kostprijsverhogende factoren. Betaling dient te geschieden binnen de overeengekomen termijnen. Bij verzuim is de klant een rente verschuldigd en zijn alle incassokosten voor zijn rekening.

ARTIKEL 16. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

Eco Home Energy Solutions is, buiten opzet en bewuste roekeloosheid, na oplevering niet aansprakelijk voor gebreken. De aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en tot maximaal de factuurwaarde. Schade door niet-nakoming van de klant of externe oorzaken valt buiten deze aansprakelijkheid. Eco Home Energy Solutions heeft altijd het recht om geleden schade te herstellen.

ARTIKEL 17. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

Geleverde producten blijven eigendom van Eco Home Energy Solutions tot volledige betaling. De klant mag deze producten niet verkopen of belasten zolang het eigendomsvoorbehoud geldt. Bij beslaglegging of faillissement dient de Klant Eco Home Energy Solutions direct te informeren.

ARTIKEL 18. | ALGEMEEN KLACHTBELEID

Klachten dienen binnen bekwame tijd na constatering volledig en duidelijk omschreven ingediend te worden. Eco Home Energy Solutions reageert binnen zeven dagen op ingediende klachten. Bij geschillen kan de consument gebruikmaken van het ODR-platform.

ARTIKEL 19. | SLOTBEPALINGEN

Eco Home Energy Solutions mag rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst overdragen aan derden. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden bij voorkeur onderling opgelost, anders is de rechtbank in het arrondissement van Rotterdam bevoegd, tenzij de klant binnen een maand voor een wettelijk bevoegde rechter kiest.


ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

Eco Home Energy Solutions: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, onderdeel van Eco Home Energy Solutions, gevestigd aan Schutleede 111, 2991WP te Barendrecht, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 72709898.

Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Eco Home Energy Solutions een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.

Consument: een Klant, natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Partijen: Eco Home Energy Solutions en de Klant gezamenlijk.

Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Eco Home Energy Solutions zich jegens de Klant heeft verbonden tot de levering van Producten, eventueel inclusief het verrichten van Installatiewerkzaamheden.

Producten: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions te leveren en eventueel te installeren zaken, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, zonnepanelen, omvormers, optimizers en laadpalen.

Installatiewerkzaamheden: de in het kader van de Overeenkomst door of namens Eco Home Energy Solutions uit te voeren installatiewerkzaamheden.

Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.


ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Eco Home Energy Solutions en iedere Overeenkomst.

De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen. Indien afgesproken bepalingen afwijken van de algemene voorwaarden, prevaleren de overeengekomen bepalingen.

Nietigheid of vernietiging van één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als geheel laat de geldigheid van overige bepalingen onverlet. Partijen verplichten zich in dergelijk geval tot overleg voor vervangende regelingen, waarbij zoveel mogelijk de doelstelling en strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt behouden.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

Elk aanbod van Eco Home Energy Solutions, inclusief die in de webwinkel en offertes, is vrijblijvend, ook indien een termijn van aanvaarding is gesteld. Eco Home Energy Solutions kan een aanbod nog herroepen direct na aanvaarding door de Klant.

Aanbiedingen of offertes met kennelijke fouten of vergissingen binden Eco Home Energy Solutions niet, evenmin als aanbiedingen gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de Klant.

De verantwoordelijkheid voor het onderzoeken van de geschiktheid van de (dak)constructie voor de Producten en Installatiewerkzaamheden ligt bij de Klant voorafgaand aan de Overeenkomst.

Een Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant, conform de voorwaarden gesteld door Eco Home Energy Solutions. Afwijkingen door de Klant leiden niet tot een Overeenkomst tenzij Eco Home Energy Solutions dit expliciet anders aangeeft.

Installatiewerkzaamheden vereisen dat de Klant eigenaar is van de installatielocatie. Eco Home Energy Solutions behoudt het recht de Overeenkomst te ontbinden indien de Klant niet de eigenaar is, tenzij schriftelijke toestemming van de eigenaar wordt verkregen. De Klant is aansprakelijk voor eventuele schade bij ontbinding.

Bij het sluiten van de Overeenkomst namens een andere partij, dient de Klant aan te tonen daartoe bevoegd te zijn. De Klant en de vertegenwoordigde partij zijn hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de Overeenkomst.

ARTIKEL 4. | INHOUD EN OMVANG VAN DE OVEREENKOMST

De Overeenkomst bevat uitsluitend die diensten en leveringen die expliciet en Schriftelijk zijn vastgelegd in de offerte of orderbevestiging die door de Klant is aanvaard. Eco Home Energy Solutions is niet verplicht tot het verrichten van werkzaamheden die buiten de afgesproken omvang van de Overeenkomst vallen, waaronder niet zijn inbegrepen het uitvoeren van dakdoorvoer, graafwerkzaamheden, verzwaren van meterkasten, en aanpassingen die afwijken van de overeengekomen legplannen.

ARTIKEL 5. | GEEN RECHT VAN ONTBINDING

De Consument heeft geen ontbindingsrecht zoals bedoeld in artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek, aangezien de levering bestaat uit volgens specificaties van de Consument vervaardigde zaken. Op grond van artikel 6:230p onder f, sub 1 van het Burgerlijk Wetboek is het recht van ontbinding daarom uitgesloten.

ARTIKEL 6. | TERMIJNEN

Eco Home Energy Solutions streeft naar het nakomen van overeengekomen uitvoerings- en/of leveringstermijnen, welke echter als indicatief en niet als fatale termijnen beschouwd dienen te worden. Verzuim treedt pas in na schriftelijke ingebrekestelling door de Klant waarin een redelijke termijn voor nakoming is gesteld en nakoming binnen deze termijn uitblijft.

Indien de uitvoering afhankelijk is van door de Klant te verstrekken informatie of te verrichten handelingen en deze uitblijven, mag Eco Home Energy Solutions de uitvoering opschorten tot aan de vereisten is voldaan.

Verzuim van Eco Home Energy Solutions geeft de Klant recht op ontbinding van het betreffende deel van de Overeenkomst, echter niet op aanvullende schadevergoeding.

Bij vertraging in uitvoering of oplevering maakt de Klant geen aanspraak op compensatie voor verlies van opbrengst.

ARTIKEL 7. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

De Klant dient alle relevante informatie voor de uitvoering van de Overeenkomst tijdig, volledig en op de door Eco Home Energy Solutions aangewezen wijze te verstrekken en staat in voor de juistheid ervan. Eco Home Energy Solutions is niet aansprakelijk voor schade door onjuiste of onvolledige informatie.

De Klant dient alle noodzakelijke medewerking te verlenen en maatregelen te treffen die de uitvoering van de Overeenkomst bevorderen en dient Eco Home Energy Solutions onverwijld te informeren over feiten en omstandigheden die de uitvoering beïnvloeden.

ARTIKEL 8. | UITVOERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN

De Klant zorgt dat alle voorwaarden voor een deugdelijke uitvoering van de Installatiewerkzaamheden aanwezig zijn, inclusief vrije toegang tot de locatie, beschikbaarheid van faciliteiten en veiligheidsmaatregelen. Indien vereist, dient de Klant over de benodigde vergunningen te beschikken.

Eco Home Energy Solutions mag de installatiewerkzaamheden staken indien de veiligheid of toegankelijkheid in het geding komt, of de locatie ongeschikt blijkt.

Bij staking wegens aan de Klant toerekenbare omstandigheden, mag Eco Home Energy Solutions reeds gemaakte kosten in rekening brengen.

Het in de offerte opgenomen legplan is leidend; wijzigingen vereisen voorafgaande instemming van Eco Home Energy Solutions.

ARTIKEL 9. | LOSSE VERKOOP VAN PRODUCTEN

Dit artikel is van toepassing op de verkoop en levering van Producten door Eco Home Energy Solutions, zonder dat deze in het kader van dezelfde Overeenkomst worden geïnstalleerd. De levering vindt plaats op de overeengekomen locatie. Het risico van verlies en beschadiging van Producten gaat over op de Klant op het moment van in ontvangstname. Bij overschrijding van de leveringstermijn behoudt de Klant de verplichting tot afname en betaling. Indien levering niet mogelijk is door omstandigheden toerekenbaar aan de Klant, mag Eco Home Energy Solutions de Producten opslaan voor rekening van de Klant, onverminderd de verplichting tot betaling van de overeengekomen prijs en eventuele verzendkosten.

ARTIKEL 10. | OPLEVERING VAN INSTALLATIEWERKZAAMHEDEN EN KLACHTEN

Bij voltooiing van de installatiewerkzaamheden dient de Klant direct te onderzoeken of het werk deugdelijk is uitgevoerd. Klachten over zichtbare gebreken dienen terstond bij oplevering gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een termijn van vijf dagen na ontdekking. Schade aan eigendommen van de Klant moet binnen 12 uur na oplevering, met foto's, gemeld worden aan Eco Home Energy Solutions. Tijdige klachten ontslaan de Klant niet van zijn betalingsverplichtingen.

ARTIKEL 11. | ONDERZOEK EN KLACHTEN TEN AANZIEN VAN PRODUCTEN

Bij losse verkoop van producten dient de Klant bij levering de producten onmiddellijk te inspecteren. Klachten over niet-overeenkomende leveringen dienen direct bij ontvangst gemeld te worden. Voor niet-zichtbare gebreken geldt een meldingstermijn van vijf dagen. Een Consument moet gebreken binnen twee maanden na ontdekking melden aan Eco Home Energy Solutions om aanspraak te kunnen maken op enige vorm van herstel of compensatie.

ARTIKEL 12. | GARANTIE EN CONFORMITEIT

Eco Home Energy Solutions biedt uitsluitend garantie onder de uitdrukkelijk overeengekomen voorwaarden. Een gebrek als gevolg van externe oorzaken of niet-naleving van gebruiksvoorschriften valt niet onder de garantie. De Klant kan enkel aanspraak maken op garantie indien aan alle betalingsverplichtingen is voldaan. Eventuele herstel- of vervangingskosten zijn beperkt tot de directe schade en tot maximaal de factuurwaarde van de betreffende producten.

ARTIKEL 13. | OVERMACHT

Eco Home Energy Solutions is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien dit onmogelijk is geworden door overmacht, waaronder extreme weersomstandigheden, transportproblemen, stakingen, en defecten aan machines. Bij overmacht kunnen partijen de Overeenkomst ontbinden zonder schadevergoeding indien de situatie langer dan drie maanden duurt.

ARTIKEL 14. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

Eco Home Energy Solutions mag de uitvoering van de Overeenkomst opschorten of deze ontbinden zonder rechterlijke tussenkomst bij niet-nakoming van de Klant, faillissement, beslaglegging of andere omstandigheden waardoor de Klant niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken. Eventuele schade en kosten door opschorting of ontbinding komen voor rekening van de klant.

ARTIKEL 15. | PRIJZEN EN BETALINGEN

Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld. Eco Home Energy Solutions mag prijsstijgingen doorberekenen die voortkomen uit kostprijsverhogende factoren. Betaling dient te geschieden binnen de overeengekomen termijnen. Bij verzuim is de klant een rente verschuldigd en zijn alle incassokosten voor zijn rekening.

ARTIKEL 16. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

Eco Home Energy Solutions is, buiten opzet en bewuste roekeloosheid, na oplevering niet aansprakelijk voor gebreken. De aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade en tot maximaal de factuurwaarde. Schade door niet-nakoming van de klant of externe oorzaken valt buiten deze aansprakelijkheid. Eco Home Energy Solutions heeft altijd het recht om geleden schade te herstellen.

ARTIKEL 17. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

Geleverde producten blijven eigendom van Eco Home Energy Solutions tot volledige betaling. De klant mag deze producten niet verkopen of belasten zolang het eigendomsvoorbehoud geldt. Bij beslaglegging of faillissement dient de Klant Eco Home Energy Solutions direct te informeren.

ARTIKEL 18. | ALGEMEEN KLACHTBELEID

Klachten dienen binnen bekwame tijd na constatering volledig en duidelijk omschreven ingediend te worden. Eco Home Energy Solutions reageert binnen zeven dagen op ingediende klachten. Bij geschillen kan de consument gebruikmaken van het ODR-platform.

ARTIKEL 19. | SLOTBEPALINGEN

Eco Home Energy Solutions mag rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst overdragen aan derden. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden bij voorkeur onderling opgelost, anders is de rechtbank in het arrondissement van Rotterdam bevoegd, tenzij de klant binnen een maand voor een wettelijk bevoegde rechter kiest.


Eco Home Energy Solutions

Ma t/m Vr 08:00 - 18:00

Barendrecht

06-58 95 00 77

info@EHES.nl

KvK 72709898

Copyright © 2024 EHES - Alle rechten voorbehouden | Website door: EHES

Algemene voorwaarden | Privacy statement

Eco Home Energy Solutions

Ma t/m Vr 08:00 - 18:00

Barendrecht

06-58 95 00 77

info@EHES.nl

KvK 72709898

Copyright © 2024 EHES - Alle rechten voorbehouden | Website door: EHES

Algemene voorwaarden | Privacy statement

Eco Home Energy Solutions

Ma t/m Vr 08:00 - 18:00

Barendrecht

06-58 95 00 77

info@EHES.nl

KvK 72709898

Artikelen:

Copyright © 2024 EHES - Alle rechten voorbehouden | Website door: EHES

Algemene voorwaarden | Privacy statement

Eco Home Energy Solutions

Ma t/m Vr 08:00 - 18:00

Barendrecht

06-58 95 00 77

info@EHES.nl

KvK 72709898

Copyright © 2024 EHES - Alle rechten voorbehouden | Website door: EHES

Algemene voorwaarden | Privacy statement